Нагірянська громада
Тернопільська область, Чортківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформація від Фонду соціального страхування України

Дата: 30.08.2021 10:23
Кількість переглядів: 860

У першому півріччі кількість профзахворювань зросла на 75%

Упродовж січня–червня 2021 року Фондом соціального страхування України зареєстровано 1 470 професійних захворювань, на які складено акти за формою П-4. Це на 75,2% більше, ніж за той же період 2020 року.

Суттєве зростання кількості встановлених профзахворювань, зокрема, пов’язано із випадками неякісного проведення медичних оглядів, ухилення від них працівника або незабезпечення проходження медогляду роботодавцем. Це призводить до невчасного виявлення підозр на профзахворювання і не дозволяє вжити заходи для недопущення його подальшого розвитку.

Саме медогляди дозволяють визначити стан здоров’я працівника, можливість виконання ним певних трудових обов’язків, своєчасно виявити гострі чи хронічні професійні захворювання, встановити медичні протипоказання щодо здійснення окремих видів робіт тощо.

Основними причинами набуття професійних захворювань залишаються недосконалість технологічного процесу (28,3% від встановлених профзахворювань), невикористання засобів індивідуального захисту (16%) та неефективність роботи захисних засобів і механізмів (10%). 

Найбільше професійних захворювань фіксується серед працівників галузі добувної промисловості і розроблення кар’єрів – 89,3% серед усіх випадків. А основна частина діагнозів профзахворювань пов’язана із хворобами органів дихання – на них припадає 42,4%.

Зауважимо, попереднє та періодичне проходження медичних оглядів є обов’язковим для всіх працівників, зайнятих на важких, зі шкідливими або небезпечними умовами праці роботах, де є потреба у професійному доборі, а також для усіх осіб віком до 21 року незалежно від умов праці.

Організація проходження медоглядів здійснюється роботодавцем за його рахунок. Крім того, за результатами медичних оглядів роботодавець зобов’язаний у повному обсязі провести відповідні оздоровчі  заходи, визначені в заключному акті, а також усунути причини,  що призводять до професійних захворювань (отруєнь).

Нагадаємо, Фонд соціального страхування України забезпечує страховий захист кожного працівника, якому встановлено діагноз професійного захворювання та надано відповідний висновок МСЕК. Зокрема, фінансує застрахованим особам щомісячні страхові виплати в разі часткової чи повної втрати працездатності; допомогу у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності; одноразову допомогу в разі стійкої втрати працездатності або смерті потерпілого та ін.

Також потерпілі на виробництві мають право на лікування за рахунок коштів Фонду в закладі охорони здоров’я, враховуючи оперативні втручання; забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення упродовж усього періоду до відновлення працездатності; подальшу медичну реабілітацію; санаторно-курортне лікування тощо.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

У першому півріччі батьки доглядали за хворими дітьми

понад 1 млн днів

У разі потреби знаходитись поруч із хворим членом родини у лікарні або вдома, Фонд соціального страхування України компенсує застрахованим особам втрачений заробіток за весь час догляду. Найбільша кількість відповідних листків непрацездатності видається у разі хвороби дитини працюючих батьків.

За підсумками першого півріччя ФССУ прийняв на фінансування 145,6 тис. листків непрацездатності, виданих в разі необхідності догляду за хворими рідними, на суму 366,6 млн гривень.

Загалом з січня по червень застраховані особи провели 1,1 мільйона днів, доглядаючи за хворими дітьми і родичами.

Нагадаємо, фінансування зазначеної допомоги здійснюється Фондом, починаючи з першого дня і за весь час догляду.

Тривалість лікарняних по догляду за хворою дитиною до 14 років складає до 14 календарних днів, однак у разі стаціонарного лікування ФССУ здійснює надання допомоги за весь період перебування застрахованої особи у стаціонарі разом із хворою дитиною.

Водночас, у разі хвороби члена сім’ї тривалість лікарняного по догляду не може перевищувати три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більше семи календарних днів.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 смертельних нещасних випадків на виробництві трапились внаслідок алкогольного сп’яніння

Упродовж І півріччя 2021 року Фондом соціального страхування України було зареєстровано 330 смертельних нещасних випадків, на які складено акти за формою Н-1/П (визначено зв’язок з виробництвом). З них 14 померлих працівників знаходились у стані алкогольного сп’яніння.

Загалом у січні–червні травмувались під час виконання посадових обов’язків внаслідок алкогольного, токсичного чи наркотичного сп’яніння 32 особи.

Робота в стані сп’яніння є частою причиною травм, зокрема, саме серед працівників у такому стані спостерігається високий рівень смертельного травматизму. Навіть невисокий вміст алкоголю у крові, який не має явних зовнішніх ознак, викликає зменшення швидкості рухових реакцій, знижує працездатність і уважність, прискорює стомлюваність.

Нагадуємо, працівникам у стані алкогольного, токсичного чи наркотичного сп’яніння заборонено перебувати на виробничих об’єктах. Такі працівники мають бути відсторонені від виконання робіт відповідно до вимог правил внутрішнього трудового розпорядку підприємства або колективного договору.

У разі настання нещасного випадку на виробництві заклад охорони здоров’я проводить необхідні дослідження для визначення наявності в організмі потерпілого алкоголю (наркотичних засобів, токсичних або отруйних речовин) і визначає ступінь його сп’яніння.

Відповідний висновок чи витяг з протоколу (з окремим позначенням у разі відмови потерпілого визначити ступінь сп’яніння), довідку із зазначенням діагнозу та його коду згідно з Міжнародною статистичною класифікацією хвороб і споріднених проблем охорони здоров’я і висновок про ступінь тяжкості травми згідно з Класифікатором розподілу травм за ступенем тяжкості, затвердженим МОЗ, заклад охорони здоров’я безоплатно надає протягом однієї доби з моменту одержання запиту від роботодавця та/або голови комісії з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння).

Окремо зазначимо, що загальні захворювання або невиробничі травми, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння або дій, пов’язаних з таким сп’янінням, є підставою для відмови в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

Фонд забезпечив медичним, постійним стороннім доглядами і побутовим обслуговуванням 5 тисяч потерпілих на виробництві

За підсумками І півріччя 2021 року Фонд соціального страхування України здійснив фінансування виплат для 5 тисяч потерпілих на виробництві для забезпечення їх спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом або побутовим обслуговуванням.

Так, виплати на спеціальний медичний догляд отримали 619 осіб з інвалідністю, на постійний сторонній догляд – 2 001 особа, на побутове обслуговування – 2 448 потерпілих, серед яких відповідно 132, 251 та 263 – внутрішньо переміщені особи.

Сума витрат на необхідний догляд за потерпілим залежить від виду догляду, встановленого МСЕК, і не може бути меншою (на місяць):

  • від розміру встановленої на день виплати мінімальної заробітної плати – на спеціальний медичний догляд;
  • половини розміру мінімальної заробітної плати – на постійний сторонній догляд;
  • чверті розміру мінімальної заробітної плати – на побутове обслуговування.

 

Також упродовж 6 місяців 2021 року Фондом здійснювалось фінансування витрат на додаткове харчування 94 потерпілим внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, у тому числі для 15 внутрішньо переміщених осіб.

Нагадаємо, облік потерпілих, які мають право на забезпечення спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом та побутовим обслуговуванням, ведуть робочі органи виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням справ про страхові виплати потерпілих. Для взяття на облік потерпілий (законний представник потерпілого) повинен подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяву про забезпечення необхідними видами догляду.

До заяви додаються копії висновку МСЕК про потребу у забезпеченні необхідними видами догляду та індивідуальної програми реабілітації (у разі відсутності зазначених документів у справі), завірені працівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі пред’явлених потерпілим оригіналів цих документів.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

Реабілітацію після захворювань і травм пройшли 10,7 тис. працюючих

За оперативними даними станом на 01 серпня 2021 року за кошти Фонду соціального страхування України медичною реабілітацією після перенесених захворювань і травм на базі санаторно-курортних закладів забезпечено 10 708 застрахованих осіб і їх дітей.

Відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів призначається пацієнтам після закінчення гострого періоду захворювання і має високі показники ефективності в упередженні настання первинної інвалідності та відновлення здоров’я після інсультів, інфарктів, оперативних втручань тощо. Тож попри карантинні обмеження залишається важливим етапом продовження лікування складних паталогій.

Зокрема, пройти реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів за кошти Фонду мають право застраховані особи, які перехворіли на COVID-19 та мають ускладнення. Звертаємо увагу, що усі санаторно-курортні заклади, до яких направляються пацієнти за кошти Фонду, суворо дотримуються наявних протиепідемічних заходів для протидії поширенню коронавірусної інфекції і гарантують безпеку застрахованих осіб. На лікування направляються пацієнти, які вже перехворіли на COVID-19 та не знаходяться у гострій стадії захворювання.

Для проходження курсу реабілітаційного лікування застраховані особи мають мати медичні покази – потребу в продовженні лікування на базі санаторно-курортних закладів визначає лікарсько-консультативна комісія (ЛКК) лікарні, де перебуває пацієнт. Направлення на реабілітацію відбувається зі стаціонару закладу охорони здоров’я.

Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:

– нейрореабілітація,

– м’язово-скелетна реабілітація,

– кардіо-пульмонарна реабілітація,

– медико-психологічна реабілітація учасників АТО,

– реабілітація після оперативних втручань на органах зору,

– реабілітація при порушенні перебігу вагітності,

–  інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Отримати консультацію щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975533  (оберіть відділення за територіальною ознакою).

Також до відповідальних осіб за вказаними вище телефонами можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.

Механізм отримання реабілітації за кошти Фонду:

– після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє робочий орган Фонду про наявність на лікуванні особи, яка має покази для проходження відновного лікування;

– пацієнту надається перелік санаторіїв, які відповідають вимогам по профілю його хвороби, і він самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження лікування;

– орган Фонду узгоджує з санаторієм наявність вільних місць і укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторієм і хворим;

– застрахована особа направляється до санаторно-курортного закладу на відновне лікування зі стаціонару лікарні;

– на час реабілітації пацієнту продовжується лікарняний листок, за яким Фондом фінансується допомога по тимчасовій втраті працездатності, аби компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток;

– після проходження реабілітації застрахованою особою підписується акт приймання-передачі наданих послуг.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уряд врегулював можливість здійснення виплат медикам, яким встановлено інвалідність внаслідок COVID-19 у наступному за днем інфікування році

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 11.08.2021 врегулював можливість призначення і проведення Фондом соціального страхування України одноразових страхових виплат за кошти державного бюджету медичним працівникам, яким було встановлено групу інвалідності внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 поза межами календарного року, у якому відбулось інфікування.

Такі зміни Уряд вніс до своєї постанови «Деякі питання надання страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2» від 17 червня 2020 року № 498.

Відповідно до оновлених положень, виплата проводиться медичному працівнику в разі  встановлення йому групи інвалідності та ступеня втрати працездатності протягом року з дня встановлення гострого професійного захворювання на COVID-19.

Рішення Уряду дозволяє Фонду соціального страхування України здійснити фінансування одноразових допомог за кошти держбюджету для медичних працівників, які інфікувались коронавірусом SARS-CoV-2 у 2020 році, однак отримали групу інвалідності у 2021?му.

Нагадаємо, у попередній редакції постанови право на виплати одноразових допомог за кошти державного бюджету мали медичні працівники, яким було встановлено інвалідність внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 протягом одного календарного року. Поняття «календарний рік» при цьому тлумачиться як календарний рік з 01 січня по 31 грудня. Це спричиняло неможливість призначення одноразових страхових виплат за кошти державного бюджету тим медичним працівникам, інфікування яких відбулось у 2020 році, а групу інвалідності було встановлено у 2021-му.

Водночас, кожному із медичних працівників, яким було встановлено ступень стійкої втрати працездатності внаслідок профхвороби на COVID-19, зокрема наведеним вище, Фондом соціального страхування України було здійснено фінансування одноразових страхових виплат за кошти Фонду відповідно до загальнообов'язкового соціального страхування. Крім того, Фондом щомісяця здійснюється для них фінансування пожиттєвих страхових виплат, які повністю компенсують втрачений медиками заробіток відповідно до відсотка встановленої втрати працездатності. Також вони мають право на отримання за кошти Фонду ряду медичних і соціальних послуг – від оплати необхідних лікарських засобів, медвиробів і лікування до фінансування медичного чи стороннього догляду і санаторно-курортного лікування.

Також внесені Урядом зміни:

? передбачають  можливість подання документів для призначення страхових виплат як у паперовому, так і в електронному вигляді (у тому числі за допомогою «Порталу Дія»);

? уточнюють перелік документів для іноземців, осіб без громадянства і осіб, які через релігійні переконання не мають ідентифікаційного коду;

? доповнюють список утриманців померлих медиків, які мають право на виплати, неодруженими повнолітніми дітьми, які визнані особами з інвалідністю з дитинства, а також повнолітніми дітьми до 23 років, які навчаються за денною формою здобуття освіти.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За підсумками семи місяців потреба Фонду у видатках за лікарняними зросла на 65,8%

За оперативними підсумками січня–липня 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування листки непрацездатності, видані у зв’язку з хворобою (у тому числі на COVID-19), травмою, самоізоляцією або доглядом за хворою дитиною на суму 9 мільярдів гривень проти 5,46 млрд гривень за той же період 2020 року. Зростання потреби у видатках склало 65,8%.

Кількість осіб, які звернулись за компенсацією втраченого за час тимчасової непрацездатності заробітку, склала за цей період майже 1,77 млн працівників проти 1,25 млн у 2020-му. Це на 0,52 млн осіб, або 41,6% більше.

Нагадаємо, динаміка зростання сум і кількості листків непрацездатності спостерігається Фондом з осені минулого року та пов’язана із розповсюдженням коронавірусної хвороби. Крім того, на розмір видатків за лікарняними листками впливає зростання розміру середньої заробітної плати по країні.

Дата фінансування Фондом допомоги по тимчасовій втраті працездатності прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем. Фінансування здійснюється у робочі дні по мірі надходжень частки від ЄСВ на рахунок Фонду.

Слідкувати за станом фінансування застраховані особи можуть у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

Розмір виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Розмір допомоги складає:

1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років, або в разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу;

2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років, або при наявності пільг відповідно до законодавства, а також медичним працівникам у разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

Фонд прийняв на оплату майже 3 тисячі е-лікарняних

Станом на сьогодні Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування 1 704 заяви-розрахунки від роботодавців для фінансування допомог за 2 867 е-лікарняними.

Про це повідомила заступниця директора виконавчої дирекції ФССУ Владислава Хижняк на селекторній нараді із керівництвом і фахівцями управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Участь у заході також взяли начальниця управління матеріального забезпечення та страхових виплат виконавчої дирекції Фонду Світлана Зарубіна, заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Анна Харченко, головна спеціалістка відділу медичної експертизи Ірина Калініченко, представники розробника ЄІАС Фонду та інші.

«У липні ми отримали від роботодавців перші заяви-розрахунки, які містили в собі електронні лікарняні. На сьогодні таких заяв уже 1 704 за майже трьома тисячами е-лікарняних, і щодня ця кількість збільшується. Медичні висновки при тимчасову непрацездатність формуються в 44% усіх закладів охорони здоров’я та ФОП, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності», – говорить Владислава Хижняк.

Представники розробника ЄІАС Фонду представили фахівцям робочих органів напрацьовану групу підсистем «Оброблення та аналіз електронних листків непрацездатності» та надали рекомендації щодо її практичного застосування.

За словами Владислави Хижняк, на сьогодні 80 тисяч медичних висновків було автоматично відправлено в Електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду України, а готовими до сплати є вже 36,6 тис. електронних лікарняних.

«Готовим до сплати е-лікарняний стає на наступний день після дати завершення тимчасової непрацездатності працівника, статус е-лікарняного автоматично змінюється в кабінеті страхувальника. З цього моменту роботодавець має упродовж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення та, якщо тривалість лікарняного понад 5 робочих днів або він підлягає оплати за кошти Фонду з першого дня , упродовж 5 робочих днів після призначення подати до ФССУ заяву-розрахунок для фінансування допомоги», – зауважила Анна Харченко.

Також вона зазначила, що на період перехідної моделі в разі вагітності та пологів лікарі мають видати паперовий листок непрацездатності. Формування медичних висновків і створення е-лікарняних з цієї причини непрацездатності під час перехідного періоду по впровадженню електронних лікарняних не передбачено.

Окремо Анна Харченко звернула увагу роботодавців на доступні механізми подання заяв-розрахунків за е-лікарняними – станом на сьогодні подати заяви-розрахунки за е-лікарняними можливо:

? в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,

? або на паперових носіях.

«У кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду наявний інтерфейс подання заяви-розрахунку безпосередньо з кабінету – однак, на сьогодні це лише напрацювання візуального інтерфейсу, функціональна реалізація відсутня. Тобто у випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України та не підлягає оплаті. Подати заяву на фінансування матеріального забезпечення в електронному вигляді роботодавці, як і раніше, можуть за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення», – говорить Анна Харченко.

Світлана Зарубіна та Ірина Калініченко надали фахівцям робочих органів виконавчої дирекції Фонду рекомендації та практичні поради щодо організації роботи з моніторингу відомостей з Електронного реєстру листків непрацездатності.

«Впровадження е-лікарняних не лише унеможливлює обіг фальсифікованих листків непрацездатності, але і дозволяє ефективніше проводити перевірки обґрунтованості встановлення тимчасової непрацездатності. Зокрема, завдяки ризик-орієнтованим підходам фахівці Фонду з вищою медичною освітою мають можливість здійснювати моніторинг сформованих е-лікарняних», – говорить Світлана Зарубіна.

Ірина Калініченко звернула увагу на наявні критерії фільтрації е-лікарняних і нагадала основні фактори ризику, які є підставою для відбору документу на перевірку.

Нагадаємо, поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року.

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

Фонд профінансував щомісячні страхові виплати за липень у повному обсязі

Учора, 17.08.2021, Фонд соціального страхування України завершив фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за липень, кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для майже 200 тисяч осіб. Виплати таких допомог здійснюються Фондом у наступному місяці за попередній.

За оперативними даними для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, з початку року було профінансовано понад 6,8 млрд гривень щомісячних страхових виплат.

Середній розмір допомоги за підсумками семи місяців 2021 року склав 4 340,38 гривні. Це на 14,3%, або 543,5 грн більше, ніж за той же період 2020 року.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як діяти роботодавцю, якщо його працівнику відкрили е-лікарняний?

Уже з вересня заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків замість видачі пацієнтам звичних паперових листків непрацездатності.

Е-лікарняні формуються автоматично одразу після створення медичного висновку, якщо пацієнт є застрахованою особою – тобто має офіційне працевлаштування, є ФОП тощо. Також е-лікарняний автоматично відкриється для одного із застрахованих батьків, якщо медичний висновок сформовано для дитини, яка потребує догляду.

Як діяти роботодавцю, якщо його працівнику відкрили е-лікарняний?

? Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.

? Одразу після створення медичного висновку, працівник повинен повідомити про це роботодавця зручним обом способом. Краще завчасно обговорити на підприємстві, як саме працівники будуть повідомляти про свою тимчасову непрацездатність.

? Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua

Гаряча лінія з питань користування кабінетом страхувальника: 0-800-503-753

? Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення. Він одразу матиме статус «Закритий», а після завершення терміну тимчасової непрацездатності працівника його статус зміниться на «Готовий до сплати». З цього моменту е-лікарняний стає підставою для надання матеріального забезпечення.

? На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності, визначеного е-лікарняним.

? Готовий до сплати е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

? Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому або електронному вигляді.

? Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

? Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

Положення про комісію: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640

? Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

? Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.

? Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

Роз'яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180

Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

Гаряча лінія з питань оплати е-лікарняних: 0-800-501-892

? Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:

- в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,

- або на паперових носіях.

? Більшість роботодавців вже перейшли на електронний документообіг з Фондом соціального страхування України – близько 80% заяв-розрахунків подаються до Фонду онлайн.

? Зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.

? Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).

? Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за паперовими і е-лікарняними.

? Упродовж одного місяця з дня виплати допомоги працівнику роботодавець направляє до Фонду повідомлення про проведення виплат за встановленою формою. Це також можна зробити в електронному виді.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь